"أبيع نفسي للمخرجين والمنتجين".. تامر فرج يشكو من قلة الأعمال الفنية - بلس 48

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

كشف الفنان تامر فرج من خلال منشور عبر صفحته الرسمية الرسمية "إنستجرام" عن قلة المشاركة في الأعمال الفنية وقلة العمل وعبر عن حزنه الشديد  وكتب قائلآ ، :«أبيع نفسي.. فرصة للمنتجين والمخرجين للبيع أو للإيجار ممثل محترف يصلح لجميع الأغراض (كوميدي/ تراجيدي/ إجتماعي/ إغراء/ خيال علمي) وسيم مجتهد شوجر دادي يمثل بثلاث لغات.. للمعاينة والاستعلام المخابرة مع آدمن الصفحة».

 

أول فنان يشتكي من قلة العمل

تامر فرج ليس أول فنان يشتكي من قلة العمل فالفنانة عفاف مصطفى ظهرت من حلال منشور عبر صفحتها الرسمية "فيس بوك" وكتبت "تليفونات جاتلي من صحفيين بيسألوني انتي عارفه السبب زي ما احنا عارفين ؟؟ .. بأرد  عالسؤال يعلم الله وحده وده حقيقي.

 

وتابعت: “لا أتهم أحد بأنه مانع لشغلي” ولكن حاليا  تبدل حالي العملي للأسوأ  فلم ادخل استديو  نهائي  بالحسابات والتواريخ الغير مغلوطة منذ  فتره معينة  محسومة بالورقة والقلم  وبقيت قاعدة حاليا  في الوقت اللي كنت دينامو شغل وكنت ارفض من المعروض أدوار لا تكون فعالة دراميا او اضافه لي".

 

وأضافت: "لا أنكر عليكم اني لأول مرة في تاريخ شغلي لم اعمل ولا عمل واحد في الاوف سيزن هذا العام  على غير العاده كالسنوات السابقة  وده اللي حرك تفكيري  اني قد أكون مستبعدة وبرضه لا أتهم أحد وافترض في جميع الناس حسن النوايا  وسوف تتضح الأمور بعد انتهاء الموسم الدرامي لرمضان الجاي واللي بنتظره بحب  وشغف من السنه للسنه".

 

واختتمت: “جايز اكون متسرعه لسه فيه أمل  جايز فيه أمل لكن عقلي رافض الاطمئنان نهائي لا اخفي عليكم يا أصدقائي كل فنان رهينة رنة تليفون”.

حمادة صميدة

كما ناشد حمادة صميدة المنتجين والمخرجين من توافر فرصة عمل وأعلن عبر صفحته قائلآ " " وحشتني الكاميرا ووحشني صحابي في الشغل أنا اشتغلت أعمال كتير مع نجوم كبار ومخرجين كبار وأمنوا بيا و بشغلي ودايما كانوا بيقولولي انت شاطر وعمري ما طلعلي صوت في لوكيشن ودايما في حالي يمكن أنا عفوي وعلي نيتي شويه بس.

 

وتابع: "انا والله معنديش شغل تاني وشغلانتي وبتجري في دمي الفن أنا بطلب من أساتذتي وزملائي أنا قاعد في البيت مقهور ونفسي اشتغل معاكم زي الاول أنا شايل مسؤولية بيت وأب لولدين وكل يوم اطلع وابص في وشهم ومقهور وخايف وتجاعيد وشي بانت من الزعل 

 

وأضاف: "أرجو منكم اني لو حصل مني شئً زعل حد مني أنا آسف أنا والله عفوي وعلي نيتي رغم اني عارف اني عمري ما أذيت حد ولا زعلت حد مني  أنا بشتغل الشغلانه دي من ايام مسلسل سوق الخضار ومسلسل القاهره 2000 وفيلم بوبوس فيلم عصابه الدكتور عمر  وفيلم واحد صفر وفيلم عائله ميكي".

 

واختتم: "ناس كتير  تشهد اني جيبها من تحت الصفر وانهارده والله نفسي  اشتغل تاني  أنا آسف أنا عارف إنه خير، بس انا تعبت .. والله تعبت ودا اخر طاقتي". 

 مسلسل بقينا اتنين

 يذكر أن أخر أعمال الفنان تامر فرج كان مسلسل «بقينا اتنين» إخراج طارق رفعت، بطولة شريف منير، رانيا يوسف، طارق عبدالعزيز، مروة عبدالمنعم، تامر فرج، ميمي جمال، عزت زين، يوسف عثمان.

إخلاء مسؤولية إن موقع - بلس 48 يعمل بطريقة آلية دون تدخل بشري،ولذلك فإن جميع المقالات والاخبار والتعليقات المنشوره في الموقع مسؤولية أصحابها وإداره الموقع لا تتحمل أي مسؤولية أدبية او قانونية عن محتوى الموقع.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق