حقيقة شراء نجيب ساويرس للنادي الأهلي.. ما سبب تحرير محاضر ضده؟ - بلس 48

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

تسببت تصريحات رجل الأعمال نجيب ساويرس في إثارة الجدل حول بيع النادي الأهلي، من الجماهير، حيث أوضح أنه تعرض للهجوم من بعض جماهير النادي الأهلي، بسبب دعوته لخصخصة النادي وطرحه في البورصة.

تصريحات نجيب ساويرس

وأشار نجيب ساويرس خلال تصريحات تليفزيونية، عبر برنامج «حضرة المواطن»، إلى أنه نادى قبل ذلك بخصخصة النادي الأهلي  وطرحه في البورصة، وكل واحد أهلاوي يشتريله كام سهم.

وتابع: «بيتهموني إني اللي عايز أشتري النادي الأهلي، أنا مش عايز أشتري النادي الأهلي، أنا عايز الأهلي يدار بمنظومة اقتصادية».

وأوضح نجيب ساويرس أن النوادي بيزنس مش نادي بس، مانشستر يونايتد ثمنه 6 مليار دولار، ومطروح في البورصة، وكل المشجعين بيشتروا الأسهم.

نجيب ساويرس

شراء النادي الأهلي

وعن موقفه من شراء النادي الأهلي حال طرحه في البورصة، رد ساويرس قائلًا: «ممكن أشتري أسهم في الأهلي، أبقى أهلاوي إزاي لو مشترتش، أنا هشتري عشان أثبت إني أهلاوي بس».

نجيب سـاويرس يهاجم قانون الايجار القديم

قال نجيب سـاويرس إنه " يمتلك عمارة في المهندسين بتجيب إيجار 18 جنيه وفي سكان بتدفعلي 20 والصيانة بتكلفني 200 و300 جنيه ولو الأسانسير عطل يروح يعمل فيا محضر "، مضيفا: "يعني ايه يبقى عندك ملكك وأنت مش حر فيه والساكن بيتحكم فيك!".

قانون الإيجار القديم ظالم

أضاف نجيب سـاويرس "قانون الإيجار القديم ظالم يعني أنا عندي السكان بتدفعلي 20 جنيه، وأنا الصيانة بتكلفني 200 ولا 300 جنيه، ولو الأسانسير عطل يروح يعمل فيا محضر في القسم، مينفعش كده طبعا".

إخلاء مسؤولية إن موقع - بلس 48 يعمل بطريقة آلية دون تدخل بشري،ولذلك فإن جميع المقالات والاخبار والتعليقات المنشوره في الموقع مسؤولية أصحابها وإداره الموقع لا تتحمل أي مسؤولية أدبية او قانونية عن محتوى الموقع.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق